დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა

ISO 9001:2015 სტანდარტი- ხარისხის მართვის სისტემა

რა არის ISO 9001:2015?
◾️ ISO 9001:2015 განსაზღვრავს ხარისხის მართვის სისტემის (QMS) მოთხოვნებს.
◾️ეს სტანდარტი ეხმარება ორგანიზაციას წარმოაჩინოს თავისი უნარი, თანმიმდევრულად მიაწოდოს პროდუქტები და სერვისები, რომლებიც აკმაყოფილებენ კლიენტებს და მოქმედ ნორმატიულ და მარეგულირებელ მოთხოვნებს.
◾️ ეს არის ყველაზე პოპულარული საერთაშორისო სტანდარტი, რომელიც განსაზღვრავს OMS-ის მოთხოვნებს.
◾️ ეს სტანდარტი პირველად გამოქვეყნდა 1987 წელს, სტანდარტიზაციის საერთაშორისო ორგანიზაციის მიერ.
◾️ 2018 წლის იანვარის მონაცემებით ISO შედგება 162-ზე მეტი ქვეყნის ეროვნული სტანდარტების ორგანოების მიერ.

რომელ ინფორმაციას ვიღებთ ISO9001-დან:
◾️ QMS-ის მოთხოვნები.
◾️ პროდუქტის რეალიზაცია, მათ შორის საფეხურები დიზაინიდან მიწოდებამდე.
◾️ ოპერაციების დაგეგმვა და განსაზღვრა,ნაკადისა და ურთიერთქმედებების თანმივდევრობით.
◾️ რესურსების მართვა, მათ შორის ადამიანური რესურსები დასამუშაო გარემო.
◾️ მენეჯმენტის პასუხისმგებლობა.
◾️ QMS-ის გაზომვა, ანალიზი და გაუმჯობესება ისეთი აქტივობებით, როგორიცაა შიდა აუდიტი, მაკორექტირებელი და  პრევენციული ქმედებები.

ძირითადი განახლებები:
◾️ ახალი ტერმინოლოგიის დანერგვა
◾️ გაზრდილი ლიდერობის მოთხოვნები
◾️ აქცენტი რისკზე დაფუძნებულ აზროვნებაზე
◾️ გაუმჯობესებული სერვისების გამოყენება
◾️ განახლებული სტანდარტული  მაღალი დონის სტრუქტურა (HLS).
◾️ ზოგიერთი ინფორმაციის რესტრუქტურიზაცია
◾️ ის ასევე შეიცავს საერთო გაიდლაინს პროდუქტის, პროცესისა და სერვისებისთვის.
◾️ ხარისხის მართვის პრინციპები შემცირებულია 8-დან 7-მდე.

ვადები:
◾️ 2015 წლის სექტემბერში გამოქვეყნდა უახლესი ვერსია, 3 წელი გარდამავალი პერიოდია.
◾️ ასე რომ, 2018 წლის სექტემბრის შემდეგ, IS09001:2008 აღარ მოქმედებს.

მაღალი დონის სტრუქტურის დანართი SL (HLS) ISO 9001:2015:
◾️ ამ სტანდარტში, პუნქტები გადანაწილებულია და ეს არის იგივე სტრუქტურა, როგორც სხვა ყველა სტანდარტიზებული მართვის სისტემა, რომელიც ცნობილია როგორც "მაღალი დონის სტრუქტურა" (HLS).
◾️ ISO 9001, 14001, 22000, 45001 და ა.შ. ძირითადი პუნქტები იგივეა მაღალი დონის სტრუქტურაში (HLS).
◾️ ასე რომ, ჩვენ შეგვიძლია მარტივად გავაერთიანოთ სხვადასხვა სისტემები ერთად.
◾️ სხვადასხვა სისტემების ამ ინტეგრაციას ეწოდება ინტეგრირებული მართვის სისტემა (IMS).

რა სარგებელი მოაქვს ISO 9001:2015-ს?
◾️ მომხმარებლის მოთხოვნების დაკმაყოფილება
◾️პროდუქტის ხარისხის გაუმჯობესება.
◾️ მომხმარებელთა კმაყოფილების გაზრდა თქვენი პროდუქტებით.
◾️ პროფესიული კულტურის განვითარება და თანამშრომლების უკეთესი მორალი.
◾️ ეფექტურობის გაუმჯობესება, ნარჩენების შემცირება და ფულის დაზოგვა.
◾️ ხარისხის საერთაშორისო აღიარება
◾️ ეფექტური საოპერაციო ნაკადის შექმნა და განხორციელება.
◾️ ეხმარება სისტემიდან პრობლემის გარკვევას და მის გაუმჯობესებას.
◾️ ხელს უწყობს ნაკლოვანებების გამოკვეთას
◾️ უზრუნველყოფს უწყვეტი გაუმჯობესებას

ISO 9001:2015-ის  მოთხოვნები:
◾️ წაიკითხეთ ISO 9001_2015-ის სრული პუნქტების მოთხოვნა. ზოგადი ტერმინოლოგია
◾️ ზოგადი ტერმინოლოგია და პროცესის მიდგომა ამ სტანდარტის მნიშვნელოვანი ნაწილია
◾️ QMS სტანდარტის მიღება არის სტრატეგიული გადაწყვეტილება ორგანიზაციისთვის, რომელსაც შეუძლია დაეხმაროს მისი საერთო მუშაობის გაუმჯობესებაში.
◾️ ის ასევე იძლევა მტკიცე საფუძველს მდგრადი განვითარების ინიციატივებისთვის.

ISO9001:2015 ძირითადი აქცენტები:
◾️ პროცესის მიდგომა
◾️ დაგეგმე-გააკეთე-შემოწმება-მოქმედების ციკლი
◾️ რისკზე დაფუძნებული აზროვნება

პროცესის მიდგომა:
◾️ ეს არის მართვის სტრატეგია.
◾️ როდესაც მენეჯერები იყენებენ პროცესის მიდგომას, ეს ნიშნავს, რომ ისინი მართავენ და აკონტროლებენ პროცესებს, რომლებიც ქმნიან მათ ორგანიზაციას, ამ პროცესებს შორის ურთიერთქმედებას,შემომავალ და გამომავალ საკითხებს,რომლებიც ამ პროცესებს ერთმანეთთან აკავშირებს.

პროცესის მიდგომა PDCA- დაგეგმე-გააკეთე-შეამოწმე-იმოქმედე-ს ციკლი:
◾️ PDCA არის განმეორებადი ოთხეტაპიანი მოდელი ბიზნეს პროცესის მენეჯმენტის უწყვეტი გაუმჯობესებისთვის.
◾️ PDCA მოდელი ასევე ცნობილია როგორც დემინგის ციკლი,
◾️ Shewhart ციკლი არის დაგეგმე-გააკეთე-ისწავლე-იმოქმედე (PDSA).
ISO 9001:2015 სტანდარტი- ხარისხის მართვის სისტემა