დამატებულია კალათაში მარაგში არ არი საკმარისი რაოდენობა

ხარისხის მართვის პრინციპები- ISO 9001

რა არის ხარისხის მართვის პრინციპები?
◾️ ხარისხის მართვის პრინციპები ISO 9001-ის მოთხოვნების ნაწილია.
◾️ ISO 9001 ეფუძნება ამ პრინციპებს.
◾️ ისინი ასევე სასარგებლო რესურსებია პროფესიონალებისთვის, რომლებიც ცდილობენ განახორციელონ ან გააუმჯობესონ პროდუქტის, პროცესისა და სისტემის ხარისხი

7 ხარისხის მართვის პრინციპი ISO 9001-ში:
1 მომხმარებელზე ფოკუსირება
2. ლიდერობა
3. ხალხის ჩართულობა
4. პროცესის მიდგომა
5. გაუმჯობესება
6. მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღება
7. ურთიერთობის მენეჯმენტი
- ISO 9001-2015-ის მიხედვით, ეს პრინციპები 8-დან 7-მდე შემცირდა.

 
1. მომხმარებელზე ფოკუსირება
◾️ ორგანიზაციის უპირველესი მიმართულებაა დამკვეთის მოთხოვნების დაკმაყოფილება და მომხმარებელთა მოლოდინის გადაჭარბებისკენ სწრაფვა.
◾️ ეს პრინციპი ეხება ჩვენი არსებული და მომავალი მომხმარებლების საჭიროებების გააზრებას.
◾️ აერთიანებს ორგანიზაციის მიზნებს მომხმარებლის საჭიროებებთან და მოლოდინებთან.
◾️ ეს პრინციპი არის მომხმარებლის მოთხოვნების დაკმაყოფილება და კმაყოფილების დონის უზრუნველყოფა.
◾️ ორგანიზაცია იზრდება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ ისინი ქმნიან რაიმე ღირებულს მომხმარებლისთვის.

 
2. ლიდერობა
◾️ ორგანიზაციის ლიდერები ადგენენ მიმართულებას, მიზანს და ქმნიან პირობას, რომლითაც ადამიანები არიან დაკავებულნი ორგანიზაციის ხარისხის მიზნებისა და საერთო მიზნების მიღწევაში.
◾️ აყალიბებს ხედვას და მიმართულებას.
◾️  პრინციპი დაფუძნებულია ნდოაბასა და თანამშრომელთა წვლილის აღიარებაზე.
◾️ ლიდერი აცნობს გუნდს მისიას, ხედვას, სტრატეგიასა და პოლიტიკას.
◾️ ასევე, შექმენით და შეინარჩუნეთ ზრდა და ღირებულებები.
◾️ ლიდერები აყალიბებენ ნდობისა და მთლიანობის კულტურას.

 
3. ხალხის ჩართულობა
◾️ ორგანიზაციის ყველა ადამიანი უნდა იყოს კომპეტენტური, უფლებამოსილი და ჩართული ღირებულების მიწოდებაში.
◾️ ხალხის ჩართულობა გულისხმობს ადამიანების შესაძლებლობების უზრუნველყოფას და სხვადასხვა მუდმივ გაუმჯობესების პროგრამებში მონაწილეობის შესაძლებლობას.
◾️ ეს პრინციპი აფასებს თანამშრომლების მუშაობას, ის იძლევა სწავლისა და ცოდნის გაზიარებას საშუალებას.
◾️ ადამიანების ჩართულობით ჩვენ შეგვიძლია გავაუმჯობესოთ ადამიანების მიერ ორგანიზაციის ხარისხის მიზნების გაგება და მათი მიღწევის მოტივაციის გაზრდა.
◾️  ხალხის აქტიური ჩართულობა გაუმჯობესების აქტივობებში და შემოქმედებითობაში.
◾️ ჩვენ შეგვიძლია დავამყაროთ ნდობა და თანამშრომლობა.

 
4. პროცესის მიდგომა
◾️ პროცესის მიდგომა არის მართვის სტრატეგია.
◾️ როდესაც მენეჯერები იყენებენ პროცესის მიდგომას, ეს ნიშნავს, რომ ისინი მართავენ და აკონტროლებენ პროცესებს, ამ პროცესებს შორის ურთიერთქმედებებს, შემომავალს  და გამომავალს, რომლებიც ამ პროცესებს ერთმანეთთან აკავშირებს.
◾️ პროცესის მიდგომა მართავს ყველა ორგანიზაციულ აქტივობას, როგორც პროცესს და ასევე ზომავს ორგანიზაციული აქტივობების შესაძლებლობებს.
◾️ ეს პრინციპი განსაზღვრავს კავშირებს აქტივობებს შორის და პრიორიტეტდება გაუმჯობესების შესაძლებლობები.

 
5. გაუმჯობესება
◾️ გაუმჯობესება არის ორგანიზაციაში მიმდინარე გაუმჯობესებასთან დაკავშირებული აქტივობები.
◾️ პრინციპი ეხება ორგანიზაციის მუშაობის გაუმჯობესებას.
◾️ გაუმჯობესების აქტივობების მოტივაცია.

 
6. მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღება
◾️ მტკიცებულებებზე დაფუძნებული გადაწყვეტილების მიღება არის გადაწყვეტილების მიღების პროცესი, რომელიც დაფუძნებულია პროდუქტის ან პროცესის მონაცემებზე ან შესრულებაზე.
◾️ ის უზრუნველყოფს ზუსტი და სანდო მონაცემების ხელმისაწვდომობას და იყენებს შესაბამის მეთოდებს მონაცემთა ანალიზისთვის.
◾️ ეს პრინციპი ხელს უწყობს ანალიზსა და პრაქტიკულ გამოცდილებაზე დაფუძნებული გადაწყვეტილებების მიღებას.

 
7. ურთიერთობის მენეჯმენტი
◾️ ორგანიზაციები მართავენ თავიანთ ურთიერთობებს ყველა მომწოდებლთან.
◾️ ეს პრინციპი ეხება მომწოდებლების იდენტიფიკაციას და შერჩევას ხარჯების მართვის, რესურსების ოპტიმიზაციისა და ორგანიზაციისთვის ღირებულების შესაქმნელად.
◾️ მოკლევადიანი და გრძელვადიანი ურთიერთობის დამყარება.
◾️ ის თანამშრომლობს გაუმჯობესებისა და განვითარების აქტივობებზე დაინტერესებულ მხარეებთან.
ხარისხის მართვის პრინციპები- ISO 9001